Wednesday 1 February 2012

AKU MENCINTAIMU - Devi Candra Kirana

Devi Candra Kirana
  • ~*..AKU MENCINTAIMU..*~

    Dengan telanjang rohku tenggelam di lautmu
    bersama kegarangan rindu yang menggelepar
    menampar malam yang sepi

    Aku mencintaimu
    Seperti gelisah musafir buta
    memeluk kunang-kunang
    di savana semesta berjelaga

    Aku mencintaimu
    seperti gelora rimbun embun
    menciumi dada mawar
    di mana mahkotanya..
    merintih di sengat waktu semalam

    aku mencintaimu
    seperti gelora lidah ombak
    melumati bibir pantai..
    yang kerontang di bakar matahari

    Aku ingin mendaki cahaya
    mencari jiwamu yang lembut
    kutidurkan semua mimpi2ku
    di peraduan hatimu..
    peluklah aku sayang
    tenggelamkan aku di danau
    keindahan nirvana
    sirna bersamamu....

    Devi Candra Kirana

No comments:

Post a Comment